Ak si vlastníkom firmy a kladieš si otázku "potrebujem web stránku", ušetrím ti čas - potrebuješ nejakú a to veľmi dobrú. Profesionálne navrhnutá web stránka, ktorá sa líši od konkurencie zvyšuje predaj.
Rýchli posun vpred do roku 2019 a počet spotrebiteľov, ktorí idú online, aby našli miestny podnik sa zvýšil na 97%. Ak chceš, aby si vybrali práve tvoju spoločnosť, musia jú nájsť online - to znamená, že potrebuješ webovú stránku.
POTREBUJEM WEB STRÁNKU V ROKU 2019 - BEZ OHĽADU NA TO, V AKOM PRIEMYSLE SA NACHÁDZAŠ
Pozri sa, v roku 2019, potrebuješ web stránku. Potreboval si jeden deň, aby si začal podnikať, ale lepšie neskoro ako nikdy.
Chceme aby si bol úspešný. Preto sa budeme v tomto článku zaoberať nasledujúcimi vecami:
- Osem neodvratných dôvodov, prečo potrebuješ web stránku
- Námietky spoločností proti webovým stránkam
- Koľko web stránka stojí peňazí
- Ako začať tvoriť web stránku pre tvoj biznis
Ak si prirpavený priviesť svoju spoločnosť k úspechu a chceš začať budovať web stránku, možeš nás kontaktovať tu.
PREČO POTREBUJEM WEB STRÁNKU BEZ OHĽADU NA TO V AKOM ODVETÍ PODNIKÁM - OSEM NEODVRATNÝCH DÔVODOV

Analýza, ktorú spravila firma Deloitte, Malé podnikanie v Spojených štátoch zistila, že digitálne malé podniky by mali:
- Zarábať dvakrát viac príjmov ako je výplata na zamestnanca
- Skúsený rást tržieb oproti predchádzajúcemu roku a to štvornásobne vyšší
- Mala by vzniknuť trojnásobne vyššia šanca na otvorenie nových pracovných pozícií oproti predošlému roku
To platí pre všetky odvetvia, dokonca aj pre priemyselné a výrobné. Digitálny pokrok spoločnosti začína web stránkou. Ak to nestačí na to, aby sme ťa presvedčili, tu je osem dôvodov, prečo nepotrebujete len obyčajnú web stránku, ale dobre optimalizovanú a dostupnú web stránku, ktorá sa ľahko vyhľadá napríklad v Google vyhľadávači.
DÔVOD #1: 30 PERCENT ZÁKAZNÍKOV ŤA NEBUDE ZVAŽOVAŤ BEZ WEB STRÁNKY
Tvoja web stránka by mala byť číslo jedna v marketingu, pretože žijeme v digitálnom veku. Ľudia strávia priemerne 23.6 hodín online za týždeň a sú na svojich mobilných zariadeniach priblížne 5 hodín denne. Odteraz spotrebitelia očakávajú, že spoločnosti budú mať online priestor (vrátane web stránky) a preto spoločnosť, ktorá nemá web stránku pre nich má menej profesionálnu pozíciu na trhu. Je jedno, že ste firma za milióny, ale ak k vám užívateľ chce prísť na web a žiaden nemáte, nie je to určite pekná vizitka.
DÔVOD #2: ĽUDIA ŤA HĽADAJÚ ONLINE
Jednou z výhod malých podnikov je, že viete kde vaši zákazníci sú. Existuje mnoho dôvodov prečo veľké spoločnosti investujú do dobrých web stránok s dobrou optimalizáciou pre vyhľadávače (SEO): až 97% ľudí ide online aby našlo lokálnu firmu, a 93% percent ľudí začína s vyhľadávanim vo vyhľadávači (Google, Bing, DuckDuckGO). Verte tomu alebo nie, na Googli sa denne vyhľadáva 3.5 miliardy krát, a dokonca aj v tomto momente, niekto na svete môže hľadať práve tvoju spoločnosť. A hádaj ku komu sa dostane? K vám momentálne určite nie.
DÔVOD #3: VÄČŠINA SPOTREBITEĽOV POUŽÍVA WEBOVÉ STRÁNKY NA VYHĽADÁVANIE A SPOLUPRÁCU S PODNIKMI
Áno. Podľa správy (Local Search Association) z apríla 2017 "Digitálna štúdia spotrebiteľov", 63% spotrebiteľov využíva webové stránky spoločnosti na vyhľadávanie a spoluprácu s podnikmi. To je dosť veľký kus spotrebiteľov. Teraz si to skombinuj so skutočnosťou, že až 93% online užívateľov začína vo vyhľadávacom nástroji - prepočítaj si to. Ďalší dôvod, prečo by tvoja firma mala mať web stránku? Výskum od YellowPages a LSA odhalil, že priemerne každý spotrebiteľ prejde približne 3 zdroje pred rozhodnutím osloviť danú firmu a 30% spotrebiteľov okamžite zamietne firmu, ktorá nemá vlastnú web stránku.
DÔVOD #4: KOMERČNÉ TRANSAKCIE V KAŽDOM PRIEMYSLE - VRÁTANE B2B, PRIEMYSLU A VÝROBY SÚ OVPLYVNENÉ OBSAHOM DIGITÁLNYCH WEB STRÁNOK
Väčšina spoločností, ktoré nemajú web stránk hovorí, že je to preto, že ich odvetvie nie je online. Počuť to najmä od podnikateľov v B2B, priemyselných a výrobných odvetviach. Tvrdia, že ak povedzme výrabajú súčšiastku pre niečo komplexnejšie, tak oni web nepotrebujú, pretože "obyčajným" ľudom nič neponúkajú. Ale, vezmime si to trošku z iného konca, zabúdaju pri tom hlavne na prezentáciu svojej firmy. Ďalej, čo ak má nejaký potencionálny zamestnanec dočítať sa niečo o danej firme, kde má o týždeň nastupovať ? Čo ak robíte súčiastku pre Samsung, ale Apple ťa chce tiež, ale nemôže si o tebe nič prečítať ? Lebo vo svete online neexistujete.
Ak si to práve ty, musím ti to vyvrátiť.
Celých 75% odberateľov B2B hovorí, že obsah digitálnych webových stránok významne ovplyvňuje ich nákupné rozhodnutie a 62% tvrdí, že môžu dokončiť svoje kritéria výberu nákupov na základe digitálneho obsahu webovej stránky podniku.
Priemerný odberateľ B2B teraz robí v priemere 12 online vyhľadávaní pred interakciou s webovou stránkou dodávateľa a už je to 57% z celkového počtu nákupných procesov predtým, ako chcú hovoriť s obchodným zástupcom firmy. Dokonca aj pre priemyselné a výrobné spoločnosti 67% nákupov je ovplyvnených digitálne. Nie len to, až polovica všetkých B2B zákazníkov dnes tiež očakáva, že webová stránka dodávateľa bude užitočným kanálom a viac ako tretina očakáva, že web stránka bude ich najužitočnejším kanálom.
DÔVOD #5: 75% SPOTREBITEĽOV PRIPÚŠŤA, ŽE SA ROZHODUJE O DÔVERIHODNOSTI SPOLOČNOSTI NA ZÁKLADE DIZAJNU WEBOVEJ STRÁNKY SPOLOČNOSTI
Ak nemáš web stránky stávaš sa pre zákazníka menej dôverihodný. Vo fakte v roku 2018, 75% ľudí priznalo, že súdia firmy na základe ich webového dizajnu. Ľudia robia radšej biznis s firmou, ktorej môžu veriť a web stránka je prvé miesto, ktoré môžu navštíviť pre získanie recenzií, ocenení a ďalších dokumentov.
Daj si však pozor - ak máš zlý dizajn, dobré recenzie, zverejnenie ocenení ti nemusí pomôcť vôbec. Máte len 10 sekúnd na zanechanie dojmu na vášho webového návštevníka a povedať mu, čo dostane z tvojej web stránky a spoločnosti. Po tomto čase (a často aj predtým) odídu.
DÔVOD #6: POTREBUJEŠ ODPOVEDAŤ NA ZÁKLADNÉ OTÁZKY, ČO NAJRÝCHLEJŠIE
Toto platí najmä pre B2B spoločnosti. Ľudia navštívia tvoju web stránku vtedy, keď sa niečo potrebujú dozvedieť alebo niečo potrebujú spraviť. Očakávajú tak isto okamžitú spokojnosť, čo znamená, že návštevníci by mali dostať do troch sekúnd odpoveď na tieto otázky:
- Kto si?
- Čo ponúkaš?
- Ako ťa môžem kontaktovať?
Žijeme v dobe TERAZ, kde zákazníci chcú vidieť informácie okamžite - to znamená, že tvoja web stránka by mala mať odpoveď na tieto otázky, čo najskôr bez nejakých zbytočných preklikov a scrollovania po stránke.
DÔVOD #7: POMÔŽE TI TO PORAZIŤ KONKURENCIU V TVOJOM ODVETVÍ
Vedel si, že mať web stránku ti môže pomôcť poraziť konkurenciu v odvetví ? Veľmi jednoducho, ak bude optimalizovaná pre vyhľadávače. Predstav si, že ste v jednom meste dvaja, ktorý ponúkate rovnakú službu, povedzme predávate kvety. Tržby sú nestále, pretože ľudia v dnešnej dobe neradi vychádzajú z domu, ak si chcú niečo nakúpiť. Predstav si, že tvoja konkurencia vôbec nemá web stránku, tak isto ani ty. Ale ty budeš múdrejší a prečítaš si tento článok a necháš si vytvoriť e-shop, kde začneš predávať kvety online. Nie je nutnosť ich nejak zasielať. Povedzme, že si človek len objedná, čo potrebuje a na druhý deň si to vyzdvihne bez toho, aby musel vážiť túto cestu dva krát do meste, aby ťa navštívil. Určite sa to rýchlo v meste prejaví a ludia začnú u teba viac nakupovať a druhý obchod týmto porazíš, pretože budeš ponúkať niečo, čo ľudia v dnešnej dobe už považujú za štandard.
DÔVOD #8: DOSAH SOCIÁLNYCH MÉDIÍ SA ZNIŽUJE
Potrebujem web stránku, aj keď som na Facebooku?
Skvelé, rovnako ako každý iný obchod. Potrebuješ webovú stránku, aj keď máš stránku na Facebooku.
A hádaj, čo ? Pre podnikateľov je stále ťažšie sa spojiť s používateľmi na sociálnej sieti. Do týždňa po poslednej aktualizácií algoritmu Facebooku klesol organický dosah nižšie, ako tomu bolo v minulosti. Ďalší úder ? V roku 2018 strávili ľudia na sociálnych sieťach o 50 miliónov hodín menej ako v roku 2017. Preto je platená reklama na sociálnych sieťach stále populárnejšia pri oslovovaní potenciálnych klientov. S prudko klesajúcim organickým zásahom na sociálnych sieťach firmy, ktoré ešte iba rozbiehajú sociálne kanály, nemajú inú možnosť ako zaplatiť si za zobrazovanie sa užívateľom.
Aj keď sociálne médiá môžu pomôcť tvojmu podniku rásť, nemusíš ich použávať ako svoj jediný marketingový kanál, najmä v budúcnosti.
SPOLOČNÉ NÁMIETKY MAJITEĽOV PODNIKOV PROTI WEBOVEJ STRÁNKE
Pracujeme s malými podnikmi skoro každý deň a keď príde na to, že nemáš webovú stránku, počuli sme už stovky výhovoriek na planéte a sú neuveriteľne metúce. Nižšie uvádzame najčastejšie námietky a riešenia na ne.
NÁMIETKA #1: "MOJA FIRMA JE PRÍLIŠ MALÁ A NEMÁM ROZPOČET PRE TVORBU WEB STRÁNKY."
Toto je najčastejšia námietka, ktorú počúvame od vlastníkov malých podnikov.
Pozrite sa - vaše webové stránky sú vaše marketingové aktívum číslo jedna. Malo by sa do tohto investovať skôr, ako do nejakých banerov a plagátov pri ceste. Nechceš predsa, aby o tebe vedelo len pár vodičov na cestách a ľudia, ktorý ťa budú reálne potrebovať sa k tebe nijak nedostanú. Získať webové stránky - to nemusí byť celá veda a ani drahá záležitosť, ale musia existovať aby ťa bolo možné vyhľadať vo vyhľadávači. Pamätaj na to.
NÁMIETKA #2: "JA UŽ MÁM DOSŤ ZÁKAZNÍKOV A OBCHODOV. POTREBUJEM WEB STRÁNKU AJ V TOMTO PRÍPADE."
Dokonca, aj keď máte viac biznisu a viac objednávok, ako môžeš zvládnuť, potrebuješ webovú stránku.
Webové stránky nemusia byť vytvorené za účelom získania nových zákazníkov alebo obchodov. Môžu slúžiť dokonale aj pre tvojich zamestnancov, ako získanie informácií o eventoch, ktoré koná firma, pre vašich aktuálnych klientov, pre získanie informácií o tvojom novom produkte ktorý pre nich pripravuješ. Prezentáciu sa verejnosti a ukázanie, že takáto firma existuje. Webovú stránku budeš potrebovať vždy, neboj sa jej, určite ťa nezrujnuje, ak bude zavesená na internete, práve naopak, len ti pomôže vybudovať lepšie postavenie v odvetví.
NÁMIETKA #2: "MÁM ČLOVEKA, KTORÝ MI POVEDAL, ŽE BY NÁM MOHOL VYTVORIŤ WEBOVÚ STRÁNKU ZADARMO, TAK PREČO BY SOM SI ZA TO MAL PLATIŤ. POTREBUJEM WEB STRÁNKU ZA PENIAZE?"
To je zlý nápad, pokiaľ sa daný človek niekoľko rokov nevenuje tvorbe webov. Mať priateľa alebo člena rodiny, ktorý vám vytvorí webové stránky a nerobí to pravidelne je ako žiadať udržbára, aby ti postavil základy pre mrakodrap. Webová stránka nie je len o zbúchani textu na internete. Je to hľavne optimalizácia webovej stránky - SEO optimalizácia, kompresia súborov, dizajn na mieru presne pre tvoju firmu, značenie schém, prepojenia s databázami, automatizácia atď. - a ak to nie je postavené na správnom základe, pravdepodobne sa to celé prevráti.
Predstav si, že potrebuješ eshop, tak jednodnoducho si vyhľadáš niečo ako "eshop zadarmo" to ti niečo nájde, kde si tento eshop nahodíš "vyklikáš" a neskôr príde situácia, kedy budete tento eshop chcieť napojiť, povedzme na heuréku, Hopla! a tu je zádrhel, toto tento tvoj eshop zadarmo vôbec nepodporuje, a čo teraz ? Kontaktuješ tvorcov tejto aplikácie, ktorý ti túto funkcionalitu naprogramujú za veľké peniaze, a ty si nebudeš vedieť rady, tak to zaplatíš a o mesiac na to, to budeš potrebovať povedzme prepojiť s iným eshopom, čo potom ? Znova kontaktuješ tvorcov, ktorí ti to za veľké poplatky spravia a takto to pôjde ďalej, až kým neminieš viac ako ste moholi, keby ste si dal stránku spraviť celú na mieru podľa tvojich predstáv, optimalizovanú a pripravenú na všetko.
NÁMIETKA #3: "NAŠI ZÁKAZNÍCI NIE SÚ VEĽKÝMI UŽÍVATEĽMI POČÍTAČOV. POTREBUJEM WEB STRÁNKU AJ KEĎ MOJI ZÁKAZNÍCI NEPOUŽÍVAJÚ POČÍTAČE?"
Tvoji zákazníci nie sú "počítačoví používatelia"? To je nezmysel. Na, čo tento majiteľ firmy zabúda je, že "používatelia počítačov" nie sú len ľudia používajúci stolné počítače. Zahřňajú sa tu aj ľudia prehliadajúci webové stránky, socálne média a aplikácie na mobilných zariadeniach a tých momentálne začína byť viac ako tých počítačových.
Nie len, že 89% dospelých ľudí používa internet, ale 77% z nich vlastní smartphone a v roku 2016 mobilná webová prevádzka prekonala prvýkrát webovú návštevnosť.
Smartphone = používateľ počítača.
NÁMIETKA #4: "NEPOTREBUJEM WEBOVÉ STRÁNKY, PRETOŽE MÔJ PRIEMYSEL NEPOTREBUJE E-COMMERCE ALEBO ONLINE PODNIKANIE."
Toto je veľký omyl pre mnoho ľudí. Len preto, že nie si e-commerce neznamená, že nepotrebuješ webové stránky. Spotrebitelia - dokonca aj kupujúci B2B ťa stále potrebuj nájsť, dozvedieť sa o tebe a dôverovať ti, pretože nakupujú od teba. Väčšina našich klientov nie je elektronickým obchodom a každý z nich zaznamenal značný náras príjmov z toho, že má webové stránky.
KOĽKO STOJÍ WEBOVÁ STRÁNKA?
Webové stránky môžu stáť rôzne od zadarmo až po 100 tisíc eur.
Napríklad, ak sa rozhodneš pre free platformy, ktoré ti ponuknú vytvoriť si nejakú maličkú stránku bez poplatkov, tak to máš zadarmo. No pokiaľ sa rozhodneš viac preraziť a vybudovať si dizajn na mieru a prepojiť si web s firemnými potrebami, môže sa cena vyšplhať až na 100 tisíc.
Nedovoľ, aby ťa cenovka odradila od vytvorenia webovej stránky. Ak si živnostník s nulovým rozpočtom, aspoň si nechaj vytvoriť základnu webovú stránku, ktorú môžeš rozšíriť, keď budeš mať viac peňazí.
Tu je to, od čoho sa odráža cena webovej stránky:
- Hosting - To je služba alebo spoločnosť poskytujúca priestor na internete pre tvoje webové stránky. Hosting sa účtuje mesačne a zvyčajne stojí do 10€ podľa potreby klienta.
- Doménove meno - Toto je zobrazené ako www.example.com a je to zvyčajne ročná platba. Zvyčajne to je do 20€. Podľa typu tvojej domény.
- Dizajn - niektoré návrhy sú zadarmo, iné sú nákladne na peniaze, voľba je na klientovy akou cestou sa chce vybrať.
- Pluginy a rozšírenia - Typicky, čím viac zásuvných modulov chceš, tým je drahšia webová stránka.
- Zložitosť dizajnu - Čím viac sú stránky prispôsobené, tým sú drahšie
Dúfame, že sme ti týmto článkom pomohli správne sa rozhodnúť. Určite nás neváhaj kontaktovať, pre získanie viac informácií. Či už sa rozhodneš si u nás vytvoriť web stránku alebo len potrebuješ poradiť.